VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

lördag 21 januari 2012

En biverkning som bonus?

Jag har upptäckt ytterligare en biverkning – eller bonus! – av den nya livsfarliga kosten jag för tillfället äter. Mitt sug efter vin är mindre. Jag ska inte påstå att jag blir fullare fortare vilket en del lågkolhydratare upptäckt utan snarare att jag nöjer mig med det vin jag dricker till maten. Ska inte överdriva min asketism för självklart går det ner ett och annat glas i mig ännu, haha! Men jag har ändå de senaste helgerna upptäckt att jag inte tar mer vin eller glömmer bort att dricka det som är upphällt i glaset. Inte sugen när jag är mätt.

Jag tror att det borde räknas som en bonus.

Har läst (någonstans på nätet förstås) att kolhydraterna som triggar sötsuget hos vissa även kan trigga alkoholsuget (begäret).

Kan se mig själv i framtiden smal, snygg (man kan ju få drömma), sockerfri och spritfri. Huja, det kanske finns hopp för kärringen. Men hemska tanke, tänk att ge upp vinet frivilligt??? Än är jag minsann ingen taliban!

Från början när jag startade den här bloggen (jag är nog en sådan, en startare, sedan tröttnar jag efter ett tag och tar nya friska tag inför nästa projekt. Kan nog kallas idiot också.) skulle det vara en rolig blogg om hur jag fixar och trixar med Jamies snabb-mat. Och vad blev det av det då? Hälsoprofeten Monkan bloggar?

Kom igen, det måste väl hända roligare saker i Lilltäppans kök?

Vet ni varför det heter Lilltäppan förresten? Jo, när min man flyttade hit med sina föräldrar (i morfar och mormors egenbyggda hus, nja, stuga på den tiden snarare) i slutet på sextitalet så var adressen Lilltäppan, Klinten. Gulligare namn kan man få leta efter tycker jag! Och nu är ju Lilltäppans kök nytt, stort och en riktig samlingsplats i huset.

Igår träffade vi ju J och L; de var först här på middag och sedan åkte vi in till Blå dörren där jag drack ett halvt glas rödvin och tre stora glas vatten. Jiiz och jag är inte ens sjuk!

Bjöd på lasagne på pastareceptet som jag gjort tagliatelle av tidigare; det är det bästa recept jag haft på (fusk)pasta. Jag lovar att ingen skulle märka skillnad, inte ens Paulo Roberto! Don´t worry, jag bjöd på vin också!

Nu ska jag fundera över hur jag kan bli roligare.

Och eftersom jag är så jävla duktig så ska jag gympa senare i eftermiddag.

Inga kommentarer: