VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

tisdag 22 november 2011

Planering

Idag gick det grymt fort laga käk – köttfärssås på polarbröd – men så var den ju inte från Jamies kokbok…

Har nu bestämt morgondagens snabbis; jag ska ge mig i kast med en Tomatsoppa. Och, nej, den är inte gjord med krossade tomater på burk vilket man kunde misstänka eftersom det ska gå undan och dessutom ska man hinna med krutonger, sallad och pudding till efterrätt. Jag känner redan nu att det kommer sluta fel.

Läromästaren Mr Oliver vill inte att man gör måltiderna på fri hand och inte ska man använda andra ingredienser (nähä) eller mått heller… Man ska organisera om köket och utrustningen… Är det en sekt eller?

Det är ingen som tvingar mig, jag vet. En av de sista recepten i boken är tapas för sex glada. Fem sorter. På en halvtimme? Visst.

Kvällens uppgift blir nu att läsa tomatsoppereceptet trehundratjugosju gånger så jag inte behöver läsa så mycket under matlagningen.

Inga kommentarer: